środa, 4 grudnia 2013

Lista zakupów.

Z racji iż ostatnio piekłam ciasto, przy okazji zrobiłam przegląd przypraw do ciast. Dzięki temu sporządziłam listę produktów, które są niezbędne do wypieków. W ten sposób powoli będzie powstawała lista przedświątecznych zakupów.
No właśnie.  
Jak sporządzić taką listę?
Listę najlepiej sporządzić dużo wcześniej, tzn. najpóźniej dwa tygodnie przed świętami. Dzięki temu ominą nas wielkie kolejki i stresy.
Warto podzielić sobie taką listę na kilka części. Zależnie od naszych upodobań.
Ja podzieliłam sobie  na kategorie. W większości sklepach można znaleźć podobne działy, dzięki czemu wszystkie produkty z jednej kategorii kupię w jednym miejscu. :)
Pod uwagę wzięłam przede wszystkim:
* potrawy jakie będę robić,
* ilość osób.
Dzięki temu wiem ile produktów i w jakiej ilości trzeba kupić. 
Zanim zrobimy listę, warto przejrzeć zawartość szafek. Zdarza się, że zapominamy, że coś już stoi na półce, a także, że coś już się skończyło. Dzięki temu  na bieżąco spisujemy braki.
U nas część zakupów już zrobiona, z głowy mamy produkty długoterminowe, a także prezenty i środki czystości. 
Na liście wykrzyknikami zaznaczyłam produkty, które należy kupić jak najpóźniej.
Moja lista wygląda tak:


Lista przedświątecznych zakupów :

Do ciast :
* kakao,
* cukier wanilinowy,
* proszek do pieczenia,
* rodzynki 
źródło: polskalokalna.pl
 Mięso :
* wędlina, (!)
* kurczak,  (!)
 Ryby :
* karp,
* szczupak,
 Pieczywo :
* chleb razowy, (!)
* chleb zwykly (!)
 Warzywa i owoce :
* mandarynki,  (!)
* pomarańcze, (!)
* banany, (!)

* pieczarki , (!)
 Nabiał :
* ser żółty,
* masło,  
 Napoje :
* sok pomara
ńczowy,
* woda gazowana/niegazowana

Czy  Wasze listy są już zrobione? A może jesteście już po zakupach? :)) 

4 komentarze:

  1. Tego mi było trzeba. Masz rację, bez listy ani rusz. Przecież to będą całkiem inne święta. Święta wege. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama wiem po sobie, że bez listy nie kupię wszystkiego co potrzebne, ale za to wszystko inne się znajduje w wózku. :))
      Otóż to! :)

      Usuń
  2. Ja jeszcze przed zakupami, ale muszę pogratulować przydatnego posta ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście jest jeszcze sporo czasu. :))
      Dzięki! :)

      Usuń