wtorek, 3 grudnia 2013

Lista potraw wigilijnych.

Powrót ze zjazdu zawsze bywa męczący. Dlatego poniedziałek to dzień na odpoczynek.
Z racji iż jest już grudzień, a święta zbliżają się wielkimi krokami, postanowiłam dodawać posty, które pomogą mi zorganizować lepiej przedświąteczne prace i obowiązki. I w ten sposób wszystko będzie pod kontrolą.
W tym roku plany są  takie, że ja zajmuję się potrawami, a siostra ciastami.  :))
W tamtym roku mi się udało, 12 potraw wyszło spod moich rąk. Mam nadzieję, że i w tym powtórzę sukces. Dlatego od niedawna sprawdzam, zbieram, oceniam przepisy. Kiedy uzbiera mi się 12, drukuję, sporządzam listę zakupów i czekam na odpowiedni moment.
Uzbieranie dwunastu przepisów z  potrawami nie sprawia mi kłopotów, zwłaszcza, że kilka sprawdzonych mam już z poprzedniej Wigilii.
I w ten sposób na mojej liście znalazły się:


1. Karp po polsku.
2. Pierogi z kapustą i grzybami.
3.  Krokiety z kapustą, grzybami i żółtym serem.
4. Barszczyk czerwony z uszkami.
5. Kotleciki rybne po kaszubsku.
6. Sałatka jarzynowa.
7. Śledzie w oleju.
8. Śledzie w pomidorowej zalewie.
9. Ryba w occie.
10. Ryba po japońsku.
11.Kapusta z grzybami.
12.Pieczarki/jaja nadziewane.
Wstępna lista już jest. Teraz nic tylko czekać. :)

A Wy macie już swoje listy?
Może polecacie jakieś swoje sprawdzone przepisy? :))

10 komentarzy:

  1. My akurat maksymalnie 4 potrawy zrobimy. Juz drugi rok sami z mezem spedzamy wigilie, takze nie ma sensu robic 12 - tu... Napewno bedzie czysty barszcz z uszkami, smazony karp, pierogi i obowiazkowo zupa grzybowa!:) Nachodzi mnie tez, aby zrobic cos z kuchni kresowej... ale szukam inspiracji:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawidłowo. Nie ma co robić dwunastu, skoro Was tylko skromna trójeczka! :))
      Mam nadzieję, że już niedługo będziecie spędzać Wigilię w dużo większym gronie. :)
      Szukajcie, a znajdziecie, jakby co daj znać! :)
      Buziaki

      Usuń
  2. W sumie to mam taką samą listę potraw jak Twoja, tylko nie ma na niej kotlecików rybnych, ryby w occie, ryby po japońsku i pieczarek/jajek nadziewanych:) Zamiast tych czterech dań, podajemy rybę po grecku, gołąbki bez mięsa z kaszą gryczaną, kutie, rybę w galarecie.
    Jeżeli chodzi o ciasta, to moja mama i babcia mają bzika na punkcie pieczenia, więc zawsze mamy około 12 różnych blaszek:) Jednak takim tradycyjnym ciastem, które zawsze podajemy w wigilię jest makowiec z jabłkami.
    Oj, Twój post narobił mi takiego apetytu, że już nie mogę doczekać się tej sterty jedzenia!:) Chociaż muszę przyznać, że przy wigilijnym stole, tylko sobie po troszkę kosztuję tych wszystkich potraw, za to gdy później wieczorem odpoczywam spokojnie w domu, włączam sobie świąteczne filmy i ładuję na talerz ile tylko wejdzie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno wymyślić coś całkowicie nowego/ innego. :) Tak myślę, że ryba po recku też się znajdzie, bo wszyscy za nią przepadają. :)) Mmm... tyle ciast?! Jadę do Was! :)
      U nas pieczemy zwykle 3-4, bo jak było więcej, to zawsze zostawało i się marnowało... W tym roku siostra planuje zrobić piernika, a reszta owiana jest tajemnicą. :)
      Ja też tak mam, że przy stole skromnie, bo raz się przejadłam właśnie w Wigilię i od tamtej pory zawsze się pilnuję! :))
      Uściski,
      I.


      Usuń
  3. No, tak, tak wsio się zgadza, jednak ja jeszcze przepisy poproszę podlinkować do każdej pozycji :D U mnie też już świątecznie tylko że w sensie porządków. W tym roku zaczęłam wcześniej, żeby rozłożyć sobie wszystko na etapy. I tak w tym tygodniu sprzątam strych i piętro, w weekend wielkie malowanie, a w następnym tygodniu porządki na parterze i w obejściu. A od 16 przystrajanie świątecznie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie, postaram się każdą z potraw dokładnie opisać przed Świętami, może sobie coś wybierzesz? :D
      Bardzo mądrze, tym sposobem zrobisz wszystko na spokojnie.
      Już nie mogę doczekać się fotek Waszego domu w świątecznym nastroju! :))

      Usuń
  4. Lubię jeść, ale nie cierpię gotować! Ja zwykle jestem "pomagierem" mojej mamy, to ona dyryguje i tyranizuje w tej kwestii rodzinę. Ja więcej sprzątam, na tym lepiej się znam. Akurat dziś zrobiłam porządki w swoich ciuchach, mam pełną stertę rzeczy do oddania i lżej w szafie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z racji, że praktycznie cały tydzień mam wolny, to ja w tym roku robię generalne przedświąteczne porządki, w sumie lubię je robić, ale tylko wtedy kiedy nikogo nie ma w domu. :)
      A gotowanie to moja wielka miłość, więc sama przyjemność. :)

      Usuń
  5. Nie mam jeszcze menu, ale Twoje jest smakowite :)
    A co proponujesz na I i II dzień świąt?
    To dopiero zagadka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam teraz na Twoje, może sobie coś skubnę! :)
      Oto jest pytanie! :))
      Musze pomyśleć jeszcze, ale już pewne plany są...
      Za kilka dni napiszę! :)

      Usuń