sobota, 7 grudnia 2013

Padał śnieg...

Jest biało! :)) Pierwsze odśnieżanie mamy za sobą, bo jak to zwykle bywa nasza miejscowość jest omijana szerokim łukiem przez piaskarki i odśnieżarki. Myślę, że do czasu. Bo w tym roku zamierzam coś z tym zrobić. Kawałek ulicy odśnieżony przez nas! :)) Na szczęście śniegu nie jest aż tyle, by powstawały ogromne zaspy. Pierwsze zimowe ujęcia zrobione! Lubię kiedy jest biało, zwłaszcza na początku, po długiej przerwie. I mam nadzieję, że biało będzie również na Święta. :)




W mediach słyszy się o złych warunkach atmosferycznych. U nas też wiało, padało, ale na szczęście bez uszkodzeń, Niestety dziś rano nie mieliśmy prądu. To zrozumiałe, coś mogło się zdarzyć podczas takiej wichury. Wszystko mogłoby być super, gdyby nie fakt, że prądu nie mieliśmy 9 godzin. Od  ok. 6.00 rano do 15.00. Jednak najciekawsze w tym wszystkim było to, że nie można było się dodzwonić pod numer 991. W końcu kilka minut przed 9.00 dodzwoniliśmy się do konsultanta, który przyjął awarię.Poinformowano nas, że jest to pierwsza awaria w tej gminie. I nic. Nikt nie przyjechał, nie sprawdził, no i nie dodał awarii na planie mapy...   Na stronie pojawiały się kolejne miejscowości z naszej gminy, a mimo naszego zgłoszenia naszej miejscowości nie było na liście. W końcu postanowiłam raz jeszcze zadzwonić, żeby dowiedzieć się czy coś w tej sprawie się dzieje. No i dzwonię pod 991, linia cały czas zajęta. Więc dzwonię pod drugi numer wskazany na stronie.  Przez cały czas słyszałam informację, że zostanę połączona z konsultantem. Myślałam, że rzeczywiście tak się stanie. Jednak kiedy minęła godzina, 10 minut i 33 sekundy jakby coś się zacięło, nie było sygnału. Rozłączyłam się. No i wtedy przyszedł mi rachunek za moje oczekiwanie. Nie dość, że nie dodzwoniłam się, to jeszcze musiałam zapłacić za niedoczekanie. No super! Mimo wszystko po ok. godzinie zobaczyliśmy, że ktoś przyjechał i naprawia awarię.
Wiem, wiem. Niby 9 godzin to nie tak długo, skoro niektórzy nie mają prądu przez kilka dni. Jednak to nie usprawiedliwia konsultantów od tego, że powinni na bieżąco informować mieszkańców, przyjmować zgłoszenia, odbierać telefony i nanosić wszelkie zmiany na mapie, aby każdy odbiorca wiedział co się dzieje.
Także na prądzie, rzeczywiście dało się zaoszczędzić, jednak na rachunkach telefonicznych już mniej. :))
A jak u Was? Jakie warunki? Był prąd?

Dziś udało mi się uchwycić to ...  na dobry koniec dnia. :)

10 komentarzy:

  1. u nas prądy nie było we czwartek wieczorem. ciemnica.....jakieś trzy godziny. potem wszystko wróciło do normy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, najgorsze jest to, że teraz przez większość dnia jest ciemnica. A bez prądu nic nie zrobisz...
      Dobrze, że u Was tylko takie chwilowe braki były. :)

      Usuń
    2. a dziś od rana przepiękne słońce i - 4 stopnie. bezwietrznie zupełnie. piękny dzień.

      Usuń
    3. U nas dziś rano, czyli przed wyjazdem do kościoła na poranną mszę o 9.00 było - 7 stopni, ale rzeczywiście słońce rozpieszczało przez cały dzień. :))

      Usuń
  2. Pięknie tak zimowo na Twoich zdjęciach:)
    Nie piszę, że u nas prąd jest, bo jak tylko to powiem to pewnie wyłączą;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brakuje jeszcze tylko szadzi na drzewach, którą uwielbiam! :))
      Mam nadzieję, że pozostaniecie w grupie ludzi, którym jednak prądu nie zabiorą. :)
      Uściski,
      I.

      Usuń
  3. Wiesz co najlepiej zrobic po zakonczeniu "milej" rozmowy z konsultantem? Poprosic go/ja o imie czy numer jaki tam maja nie wiem jak to jest i nagrywac rozmowe. Nauczylam sie tak po kilku bledach, ze niby zgloszenie czy sprawa zalatwiona a jak przyszlo co do czego nic takiego nie slyszeli, a tak masz jego dane i bedzie trzesl moze odrobinke pupka, ze moze stracic prace.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację i miałam tak zrobić za drugim razem, miałam przygotowana kartkę i długopis, ale niestety nie połączyłam się z konsultantem...
      Następnym razem zrobię to już na samym początku. :)

      Usuń
  4. Pięknie u Was, ale zima! :) u nas też tak ładnie ;)
    Jak pisze Nina, warto ich nagrywać, bo często robią sobie z nas jaja..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy jest śnieg, wszystko wydaje się jakieś takie ładniejsze. :))

      Usuń