wtorek, 17 września 2013

Miękkie rogaliki.

Teraz, kiedy jest sezon owoców można śmiało kombinować ze słodkościami.
Mam sprawdzony przepis na miękkie rogaliki.
Robiłam  już z dżemem, powidłami, czekoladą, nutellą, owocami z kompotu, świeżymi owocami....
A Wy śmiało możecie włożyć do nich co tylko zechcecie. :)
Przepis mam od kilku lat, jednak troszkę go zmodyfikowałam i wyszło mu to tylko na lepsze! 

Potrzebne składniki :
* 80g drożdży,
* 3 łyżki cukru,
* 4 łyżki słodkiej śmietany,
* 600 g mąki,
* 250 g margaryny,
* 2 jaja,
* szczypta soli,
* cukier wanilinowy,

 Sposób przygotowania:
1. Drożdże utrzeć z cukrem i śmietaną. (Odstawić na chwilę.)
2. Do miski wsypać mąkę, szczyptę soli, cukier wanilinowy, wrzucić pokrojoną margarynę i dodać 2 jajka.
3. Do składników dolać drożdże z cukrem i śmietaną.
4. Ugnieść wszystkie składniki.
5. Podzielić na 2 części, uformować kule i włożyć do lodówki na  10-15 minut.
6. Rozwałkować ciasto ( cieniej niż na pierogi).
7. Krążki ciasta podzielić na trójkąty.
8. Na brzegu położyć nadzienie i zawijać od szerszej do węższej strony, a na koniec uformować w kształt rogalika.
9. Ułożyć na posmarowanej (olejem) blaszce .
10. Piec w temperaturze 180 st.C do momentu otrzymania złotego koloru.
Rogaliki można posypać cukrem pudrem.


12 komentarzy:

  1. ojej, ale mam na nie ochotę, chyba jutro spróbuje zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za mną też chodziły kilka dni aż wreszcie musiałam je zrobić! :)
      Jak tylko zrobisz, daj znać jak smakowały. :)
      Pozdrawiam,
      Ilona

      Usuń
  2. wyglądają przepysznie, ale ja słodkości muszę obchodzić z daleka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jakbyś dodała łyżeczkę cukru i zwykłą śmietanę, a cukru wanilinowego nie dodawała wcale?
      Rogaliki wyjdą na pewno, tylko pytanie czy takie mogłabyś zjeść.
      Powiem szczerze, że rogaliki wcale nie są słodkie pomimo swoich 4 łyżek. :))
      Pozdrawiam,
      I.

      Usuń
  3. Nie wychodzą mi rogaliki. Zawsze nadzienie wypłynie.. ale Twoje wyglądają tak smacznie! Mniam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wierzę!
      Z Twoimi na pewno nie jest tak źle jak piszesz ... :))

      Usuń
  4. Kusisz tymi słodkościami niesamowicie. A mi juz na pichcenie dla frajdy nie zostaje energii. Przetwory i praca wysysaja do cna! Jedyne co moge to wieczorem nalewki pobróbować:-)))
    Sciskam
    Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale za to w zimę będziesz miała pod dostatkiem przetworów, a wtedy mam nadzieję będziesz pichciła tylko dla frajdy! :))
      Dobra nalewka po ciężkim dniu, to jest to! :)
      Pozdrawiam,
      I.

      Usuń
  5. Uwielbiam rogaliki, szczególnie te zrobione przez mamę:) Z marmoladą i posypane cukrem pudrem:) Pycha!
    Oj narobiłaś mi ochoty i teraz będą za mną chodzić:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A rogaliki mają to do siebie, że lubią za kimś chodzić. :)
      Skądś to znam!
      Uściski,
      I.

      Usuń
  6. Moja mama zawsze takie robila:)) Ale mi smaka narobilas!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to szybciutko do kuchni!
      Zakładaj fartucha i do roboty! :))

      Usuń