sobota, 28 września 2013

Mamy jesień!

W końcu nadeszła...
W powietrzu było czuć ją wcześniej.
Czasami wyjdzie słońce, czasami zawieje, czasami popada.
Dodaje jej to uroku, jeśli  wszystko występuje z umiarem.
Bo tak naprawdę zostało dużo pracy w ogrodzie.
Część warzyw czeka jeszcze na swoją kolej, maliny chyba już się poddały, bo po tej sporej dawce deszczu zaczynają się psuć na krzaku. Jeżyny jeszcze dają radę...
W warzywniku błoto, ciężko pracować, w ogrodzie coraz więcej liści już niedługo trzeba będzie grabić. Kwiaty trzeba wykopać, kolejne wsadzić, roboty co niemiara, tylko czasu brakuje, bo kiedy człowiek zyskuje wolną chwilę, to pogoda jakby na złość te plany burzy...
Cały czas mam nadzieję, że to było przejściowe, a wraz ze zbliżającym się październikiem nastanie nasza polska złota jesień! :)
Zdjęcia poniżej robione przeze mnie, ale upiększone, udziwnione przez nowo odkryty program BeFunky.
Czasami potrzebna jest jakaś odmiana... :)

Mieszanka kwiatów odstraszająca komary, nadal aktywna! :)






Skarby jesieni



13 komentarzy:

  1. Bardzo fajne zdjęcia:) Jesień to moja druga ulubiona pora roku, zaraz po wiośnie. Uwielbiam jesienne spacery wśród kolorowych liści i długie wieczory z książką. Dla mnie ta pora roku jest bardzo nostalgiczna, ma w sobie to coś. Jednak jest za krótka i zima zawsze szybko zaskakuje, a tej z kolei nie cierpię.
    Na mnie również czeka sporo roboty w ogrodzie, zaplanowałam kilka nowych klombów ( a raczej ściągnęłam z Sielskiego Życia), no ale pogoda ostatnio nie rozpieszcza i nie ma jak się zabrać do pracy:)
    Mieszanka na komary wygląda ślicznie, dobrze się trzyma, więc warto ją mieć w ogrodzie i cieszyć nią oczy nie tylko latem, ale i jesienią:) Pozazdrościłam Ci jej już dawno temu i w końcu się w nią zaopatrzyłam, więc w następne lato zagości i u mnie:)
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam sie z Toba. Jesien jest cudna i rowniez jest moja ulubiona pora roku:) Niesamowite mam wspomnienia zabaw w lisciach czy spacerow po lesie... ehhh...Gdzie te czasy...?

      Usuń
    2. Oj tak, skoki w sterty liści, zbieranie kasztanów w lesie, robienie "ludzików" z różnych żołędzi, zbieranie i wycinanie dyni. Jest tego mnóstwo, cudowne wspomnienia:)

      Usuń
    3. Dokladnie! :) Jeszcze pamietam jak w szkole podstawowej zbieralismy, żołędzie i kasztany i zanosilismy do lasu dla zwierzatek:)

      Usuń
    4. Dziewczyny, a wiecie co jest piękne? :))
      To, że zawód nauczyciela pozwoli mi właśnie na takie zabawy z dzieciaczkami! :)
      Uściski,
      I.

      Usuń
  2. Jesień odkrywa przed nami zawsze piękne kolory. Jestem pod wrażeniem zdjęć, bo bardzo oddają klimat tej pory roku. Piękna jesień dopiero przed nami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tych kolorów z dnia na dzień jest coraz więcej, a krajobraz staje się jeszcze piękniejszy. :)
      Pozdrawiam,
      Ilona

      Usuń
  3. Bardzo piękne zdjęcia :) Pokazałaś złotą, polska jesień pełną cudownych kolorów i barw, śliczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie tak kojarzy mi się jesień i bardzo chciałabym aby taka była do końca. :)
      Pozdrawiam,
      Ilona

      Usuń
  4. Zdjęcia niecodzienne, dokonałaś ciekawego odkrycia :) Mamy jesień oby słonko dopisało.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :)
      Liczę, że słonko będzie miało rolę główną choć kilka dni w miesiącu.
      Pozdrawiam cieplutko,
      Ilona

      Usuń
  5. O tak, jesień jest piękna tylko szybko ucieka. Dodatkowo ograniczona ilość dni na prace ogrodowe, sprawia ze jak tylko błyśnie słońce trzeba zakasać rękawy. A kiedy posiedzieć na leżaczku? Pod kocykiem, poczytać książkę wystawiając buzię do słonka? A kasztany kiedy pozbierać i upleść wianek z dzikiej róży? Ja w tym, tygodniu koszę zawzięcie trawę, mając nadzieję ze to ostatni raz w tym roku. 40 arów trawnika daje w kość ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam, że jeszcze w październiku mają być słoneczne dni, więc mam nadzieję, że zdążymy nadrobić wszystko w ogrodzie, jak i poleżeć na leżaczku. :)
      Też mam taką nadzieję, więc delektuj się tym ostatnim koszeniem. :))
      P.S. Już zebrałam część nasion, więc szykuj miejsce na kwiatuszki! :)
      Uściski,
      Ilona

      Usuń