czwartek, 20 czerwca 2013

W krainie rezerwatu.

Relacja (prawie) na bieżąco! :)
Po godzinie 21.00 miałam okazję wypłynąć łódką na szerokie wody Drużna.
Może czas nie był najlepszy, bo kwiaty się pozamykały (w sobie), ptaki pouciekały...
... ale słońce i piękny zachód pozostał! :)
Cudownie pachnące powietrze i woda stworzyły niesamowity klimat.
Idealne zakończenie upalnego dnia!










Krótka notka o Drużnie :


Lokalizacja : Żuławy Wiślane
Współrzędne :
54°04′56″N 19°28′43″E
Powierzchnia : 1147,5-1790,1 ha
Wymiary : 9,7 × 2 km
Głębokość :
• średnia – 1,2 m
• maksymalna -  2,5 m
Objętość :  17352,0 tys. m³
Wysokość lustra : 0,1 m n.p.m.
Rodzaj jeziora : deltowe
Klasa czystości : Zbiornik silnie zeutrofizowany.
Jednym ze źródeł zanieczyszczenia jest Kanał
Elbląski, którym dostarczane są wszelkiego rodzaju "śmieci". [1]



[1] http://jezioro.com.pl

2 komentarze:

  1. A wiesz, że na Drużnie można spotkać ponad 600 gatunków ptaków?! Marzy mi się wyprawa na to jezioro łódką właśnie. Szczerze zazdroszczę:-)))
    Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na studia przygotowywałam informator o swojej miejscowości, większość informacji dotyczyła Drużna właśnie, ale że aż 600 gatunków ptaków to nie wiedziałam?! Dotarłam do informacji, że około 300... może były przedawnione! :)
      Ojjj... tak, coś niesamowitego.
      Mi też się marzyło, ale widzisz ,Asiu, marzenia się spełniają! :)
      Ilona

      Usuń