poniedziałek, 8 kwietnia 2013

Bociek numer 1 !


Jest!!!!!
Na gnieździe przed naszym domem pojawił się bocian!
Czyli mamy wiosnę!
Pamiętacie jakie przesądy krążą wokół bocianów? ;)
Pierwszy bocian na wiosnę  lecący zwiastuje szczęście, pomyślność, stojący ma zatrzymać zbliżające się szczęście, a siedzący... no cóż jest najgorszą wróżbą, podobno.
Dla młodych ma być to znak na temat wyjścia za mąż. No niestety najwidoczniej u mnie w tym roku żaden kandydat się nie zjawi... będzie stał i się zastanawiał. :))
To, że bocian wybiera nasze gospodarstwo ma oznaczać, że jesteśmy dobrymi, porządnymi i uczciwymi ludźmi, a przy okazji dzięki boćkom, będzie nam się szczęśliwie wiodło :)
I tu sprawdza się powiedzenie : „Szczęśliwy dom, gdzie boćki są”.
Tylko czy jeszcze w dzisiejszych czasach ktoś w to wierzy? 
U nas jest to normalne, niby każdy wie, że to jakiegoś rodzaju wróżba i niekoniecznie musi się sprawdzać, ale jednak co wiosnę czekamy na lecące bociany. ;)
A jak jest u Was?
Widzieliście już bociany?
A może znacie jakieś inne wróżby albo przesądy o bocianach? ;)








4 komentarze:

  1. boćka numer 1 widziałam kilka dni temu. stał bidak na gnieździe i marzł. dziś widziałam parkę.
    podobno boćki dzieci przynoszą....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo, rzeczywiście bocian teraz stoi i marźnie, a przy okazji robi porządki w gnieździe.
      Faktycznie, zapomniałam, że bocian przynosi dzieci, tylko u nas co roku są bociany, a dzieci nie ptszyniosły... chyba, że przyniesie raz, a porządnie ;))
      Pozdrawiam! ;)

      Usuń
  2. Nie pamiętam kiedy (ile lat temu) ostatni raz widziałam bociana.
    A przesądy czy wróżby hmm...w sumie poza tym,że zamieszkują tylko u dobrych ludzi i że przynoszą dzieci nie słyszałam:)
    Serdeczności.
    Agnieszka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko!
      Zapraszam w takim razie do mnie!
      No tak to być nie może... ;))
      Miłego dnia życzę! ;)

      Usuń