poniedziałek, 26 marca 2012

Czas na superbabki!

Dzisiaj zacznę od fenomenalnej książki (jak dla mnie), którą dostałam na urodziny.
Książka pod tytułem  Dlaczego mężczyźni kochają zołzy autorstwa Sherry Argov .
Moja pierwsza myśl była taka, że  może coś ze mną jest nie tak, ale wraz z początkiem książki zorientowałam się, że tytułowa zołza to kobieta odnosząca sukces  życiu prywatnym , jest  silna, niezależna i co najważniejsze dzięki temu to mężczyźni uganiają się za nią. Termin zołza jest w książce brany z przymrużeniem oka.
Na początku dość niepewnie podeszłam do lektury, ale jak się szybko okazało to był błąd. Książka zawiera mnóstwo rad i opisanych sytuacji  , które  można zauważyć w życiu codziennym.
Książkę pochłonęłam w ciągu 2 dni! Oczywiście przekazałam ją dalej, więc wędrowała po znajomych.
Zaskakuje mnie fakt, że nie spotkałam się z negatywną opinią ( oczywiście kobiecą).
I tutaj tak samo jak autorka ostrzegam, że niektórych fragmentów (jak nie większości ) nie powinien widzieć nikt poza nami. ;)
Czy ta książka ma same zalety? Nawet dzisiaj koleżanka zadała mi to pytanie.
Otóż  może nie jest idealna, bo z niektórymi postępowaniami bym się nie do końca zgodziła, jednak  język przekazu jest tak prosty , a sytuacje nie są trudne do wyobrażenia, że mając książkę w rękach czasami sama się do siebie uśmiechałam, że rzeczywiście tak jest.
Nie każda z nas ma w zwyczaju czytać różnego rodzaju poradniki, a książka jest doskonałą lekturą, która umili nam wolny czas, a przy okazji przekaże wiele cennych rad.
Na zakończenie napiszę kilka fragmentów, które mnie zaciekawiły :
"Kobieta, jaka opisuje, ma życzliwe usposobienie, a jednocześnie jest silna. Ma siłą, która przejawia się bardzo subtelnie. Taka kobieta nie rezygnuje z własnego życia i nie ugania się za mężczyznami.
Nie pozwala, żeby mężczyzna myślał, że ma ją w garści. I umie postawić na swoim, gdy on się zagalopuje."
 
„Jeśli mężczyzna czuje, że najpierw musi cię do siebie przekonać - swoją męskością, dowcipem i czarem - będzie cię bardziej cenił. ”
„Mężczyzna pragnie kobiety, która ma własny rozum. Własne zdanie. On chce kobiety, która nie boi się z nim nie zgadzać i która wyraża własne zdanie.”
Myślę, że nic więcej nie muszę pisać.
Szczerze polecam! ;)
I czekam na wasze opinie...
Pozdrawiam ;)

5 komentarzy:

  1. xoliwier2006x26 marca 2012 18:28

    No nie spodziewałam się... opis książki jest tak atrakcyjnie przedstawiony, że koniecznie do niej zajrzę :D Mam nadzieję, że się nie zawiodę!:) Czekam z niecierpliwością na kolejne recenzje:P

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeczytałam tę książkę. Polecam! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetna książka :) dobra recenzja

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeczytałam książkę dwa razy i oprócz tego bardzo często do niej wracam. Tak samo jak autorka blogu i ja również nie zgadzam się z niektórymi postępowaniami ale mimo wszystko książka jest naprawdę godna przeczytania:) szczególnie w kryzysowych sytuacjach ;) pozdrawiam Ilonka- Asia Ch. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu, dlatego warto dzielić się dobrymi książkami z innymi! Dzięki Tobie poznałam tą pozycję! :)
      Buziaki

      Usuń